礼让精神

今天在GURNEY那里... 让了一个外国人过马路....他象我致了意...不过,

从他的眼神看来... 有些难以相信的感觉..., (在他离开前..., 还象我这里同一个方向看了两三次), 他的眼神, 似乎再说:"这里的人, 也会有礼让精神吗? 真是难以相信...."

其实,我也发现... 有些PG的人, 在马路上会比较不会让人吧... - 有时候, 我承认我也会这样 (如果得罪了任何一个人, 请多多包涵..., 这些, 是我的个人意见). 还记得, 前几个星期, 下KL时, 我也发现了... 原来, KL人... 在路上的礼让精神是很好的... (还对自己的做法, 有些不好意思)... :"P

所以, 最近的我..., 也开始实行了... 在路上的"礼让"精神... 可能, 我们这样做了... 也会让人家的日子好过一些... 同时, 也让自己开心一些... 也许吧... 至少, 我是这样想的.... :)

2 comments :

  1. well, better change the way u drive if you go outside of penang.
    hope i didn't run over anyone here :D

    ReplyDelete
  2. Haha... you won't man. Don't ever implement the "Kia Su" attitude in PG there ya...:"P

    Happy Canading... >:D

    ReplyDelete

 

Contact

Name

Email *

Message *

Follow My Page

About Me

Chiat Hau Photography is a blog where I display my portfolio as a portraiture, event and wedding photographer. I am based in Penang, Malaysia. You could hire me for photography service and I would be more than happy to meet your photography needs. Just send an email to chiathau@gmail.com for inquiries. :)